Er is een Tielenaar doodgegaan

Ik heb nooit geweten dat de schrijvende kracht achter het nummer “Er is een Amsterdammer doodgegaan”, Wim Kersten was. De carnavalsman uit Den Bosch, vooral bekend van”Bloemetjesgordijn”.

Ik las het gisteren in het Volkskrantmagazine. Verrassend. Ik zou daar graag een stukje over schrijven, maar dat zit er nu niet in, want ik ben zo dronken als een tor. En dat komt dat dan weer doordat er een Tielenaar is doodgegaan. Deze: http://www.gelderlander.nl/tiel/markante-tielenaar-wil-snijders-67-overleden~af136658/

Over Wil Snijders, en de herdenkingsbijeenomst die er vanmiddag was in Tiel, zou ik ook graag een stukje schrijven, maar laat ik dat in deze staat niet doen. Gelukkig doet mijn zusje dat op dit moment wel, in de regionale krant, de Gelderlander. Waarvan morgen plaatselijk acte.

Er was trouwens gisteren bijna nog een Tielenaar doodgegaan, in de vorm van ikzelve. Maar ik heb het overleefd:

klapband-a10

Waarover binnenkort meer.

Leave a comment