Spring is in the air!

Why should I?

Nee sorry, flauw. Maar de lente, die  is ontegenzeggelijk losgebroken. Te beginnen op mijn balkon:

Zie_ik_daar_een_hillarytulp

De komende dagen beloven ongekend mooi weer.

Verder is er de G-20. Ik weet niet wat het was, maar toen ik vanavond het journaal zag werd ik blij bij de beelden van de anti-globalisten die daartegen demonstreerden.
Een nieuwe lente, een nieuw geluid.
Of zoiets, peinsde ik.
Grappig dat zakenmensen in de ‘City’, het financial district van London, was aangeraden om de komende dagen niet in pak naar hun werk te komen. Omdat ze anders wel eens ‘gemolesteerd’ zouden kunnen worden door de oproerkraaiers.

Op RTL4 verscheen een yup voor de microfoon van de aanwezige verslaggever. De yup was gewoon in driedelig. "Ik maak me geen zorgen", zei ie, "ik ben blij dat ik in een democratie leef, waarin iedereen mag zeggen wat ie wil. Die demonstranten, maar ook ik. Dus ik draag gewoon mijn pak."

[O]ongeschikt
[X]geschikt

Wat mij betreft.
Hij ondervond totaal geen hinder van de aanwezige demonstranten. Integendeel. Hij ‘begreep ze’ en vond ze ‘best sympathiek’.

Maar helaas.
Het is nooit lente/ in de ogen/ van bewakers en agenten.

Dus je kon bijna al voorspellen dat het uit de hand zou gaan lopen

Enfin. Laten we niet te vroeg wanhopen. En vol van fris gemoed als keihard werkende Nederlanders de schouders eronder zetten en doorpakken lekker chill een rose vatten op ons dakterras en genieten van de bloemen.

2 thoughts on “Spring is in the air!

  1. Ik weet ineens weer waarom ik naar Drenthe ben verhuisd.. doe mij het Gevangenismuseum in Veenhuizen maar op een druilerige zondagmiddag. Just me, de martelwerktuigen en een bejaarde suppoost.

Leave a comment